Business Analist-Waardeketen Onderzoek

Hier gaan we vanuit:

Dit doe je:

Over Avans Groot, maar kleinschalig. Betrokken. Persoonlijk. Dat is Avans. Hier kun je jezelf zijn. Je krijgt met jouw unieke ideeën en inzichten bij ons alle ruimte. Dat past bij ons lerende en ondernemende karakter. We bieden optimaal flexibel onderwijs en onderzoek in co-creatie met het werkveld. En we veranderen continu mee met de wereld om ons heen. We willen steeds meer maatwerk aanbieden, waarbij studenten gedeeltelijk zelf hun eigen leerroute bepalen. Dat is onze Ambitie voor 2025. Functieomschrijving Business Analist Waardeketen Onderzoek Om de applicatie Avans Research Platform verder uit te breiden, zijn we op zoek naar een Business Analist die de tanden zet in het uitdenken en uitschrijven van user stories, waarin processen zodanig gespecificeerd zijn dat ze gebouwd kunnen worden door het ontwikkelteam. De Product Owner, Business Analist en Functioneel Beheerder hebben al een hoop business en functionele requirements opgehaald en jij helpt bij de vertaling hiervan naar user stories. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de ontwikkelaars, tester, functioneel beheerder en UX-designer. Daarnaast kan je ook advies uitbrengen voor verbetering van de software en probeer je algehele kwaliteit van de software te verhogen, bijvoorbeeld door het mede uitdenken van testscripts. Je bent bij het ontwikkelen vanaf het begin (analyse en refinement sessies) betrokken bij nieuwe functionaliteit en bent verantwoordelijk voor het schrijven van de user stories. Je bent hiermee dus de brug tussen de (toekomstige) gebruikers, de Product Owner en de andere teamleden. Binnen ons Agile ontwikkelteam heb je, samen met de Business Analist en Functioneel Beheerder, een vooraanstaande en belangrijke rol om zeker te stellen dat de wensen van de Product Owner en stakeholders worden gedekt door de software. Binnen het team heeft de Business Analist een rol waarin de volgende aspecten voorkomen: Inventariseren/uitwerken requirements; User story vullen (o.b.v. template); Pre-refinements voorzitten; Proces modelleren (as-is/to-be); Verbinden actoren; Analyse knelpunten/verbeterpunten; Afhankelijkheden in kaart brengen; Verwachtingen management (stakeholders); Gebruikers sessies met UX. Team Het team waar je in gaat werken valt onder de waardeketen Onderzoek en doorwerking. In jouw rol als Business Analist werk je binnen het Ontwikkelteam Onderzoek en doorwerking. Binnen dit team werk je samen met een Product Owner, business analist, een UX-designer, een scrum master, developers, tester en functioneel beheerder. Binnen hogescholen wordt samen met het werkveld praktijkgericht onderzoek uitgevoerd door lectoren en (docent) onderzoekers. Jouw profiel Jij legt zonder moeite de verbinding tussen de business en ICT. Jij hebt sterke communicatieve skills waarbij het dus helpt dat je makkelijk contact zoekt en goed met iedereen kan praten. Snap je iets niet, dan ga je op onderzoek uit. Je positieve mindset maakt je een prettige collega waar mensen graag mee samenwerken. Verder heb je: Een bachelor in bijvoorbeeld (Technische) Bedrijfskunde of Business Information Management. Ruime ervaring met proces- en businessanalyse in een agile omgeving. Bij voorkeur kennis van facilitaire processen, inkoop- & contractmanagement en/of processen ten behoeve van het afhandelen van meldingsverzoeken, incidenten en/of wijzigingsverzoeken. Ervaring met het modelleren in gangbare flowcharts (processtroom, gegevensstroom en interactiediagrammen) en met BPMN-schema’s. Belangrijkste competenties Analytisch denkvermogen (analyseren van bestaande processen en ontwerpen nieuwe processen); Communicatie – algemeen (goed communiceren met stakeholders – gehoord voelen); Zorgvuldigheid (bijv bij uitschrijven van user stories); Lerend vermogen (onderzoek is nieuw terrein dus snel leren); Overzicht behouden/helikopterview (onderzoek is een brede waardenketen – niet verliezen in alle mogelijkheden); Probleem oplossend vermogen (mogelijkheden en oplossingen zien – problemen kleiner kunnen maken); Samenwerken (binnen team en met stakeholders / gebruikers); Verbinden (nieuwe processen met veel nieuwe personen die aan elkaar geknoopt moeten worden om samen tot gedragen proces te komen); Adviesvaardigheden (bijv richting PO gebaseerd op opgehaalde input en mogelijk data uit de tool); BPM (Business process modelling) (in staat zijn om processen te modelleren op zo’n manier dat “iedereen” het kan begrijpen); Beïnvloeden (verschillende gebruikersgroepen / onderzoekseenheden overtuigen ARP te gebruiken); Omgaan met weerstanden (niet iedereen zit te springen om “weer een tool” – inleven en juist kaderen van groot belang); Politiek bewustzijn (bewust van verschillen tussen onderzoekseenheden, goed aanvoelen in welk stadium zij zich bevinden etc); Relaties bouwen (met stakeholders – positioneren van tool + betrekken bij bouw). Hybride werken Hybride werken is mogelijk. Bij voorkeur aanwezig op dinsdag en donderdag op kantoor in Breda.

Dit krijg je:

Einddatum: 31/12/24 Locatie: Breda Uiterlijk aanbieden: 11/10/24 13:00 Opdrachtgever: Niet gevonden

Over Sequal Services
Sluit je aan bij ons kennisteam

Ontdek bij Sequal Services de ideale carrière, of je nu van projectwerk houdt of een vaste rol ambieert. Sluit je aan bij ons dynamische team en ontwikkel je verder. Bij Sequal Services overstijgen we standaard detachering met onze Staffing Plus-aanpak. We combineren uitgebreide kennis en persoonlijke betrokkenheid om IT-oplossingen te creëren die perfect aansluiten bij jouw professionele ambities en ontwikkeling.

Werkwijze
Over ons
sequal-services-DSC03571
Solliciteer direct

Wil je ons team versterken met jouw unieke talent?

sequal-services-DSC02162
Upload hier je CV. Selecteer bestand